سایز استوری اینستاگرام | سایز ویدیو اینستاگرام چقدر است؟

سایز استوری اینستاگرام | سایز ویدیو اینستاگرام چقدر است؟

سایز استوری اینستاگرام | سایز ویدیو اینستاگرام چقدر است؟


سایز استوری اینستاگرام و سایز ویدیو اینستاگرام ، رزولیشن تصاویر، حجم و اندازه عکس و ویدیوها از جمله سوال های پر تکرار کاربران فضای مجازی در استفاده از یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی ، یعنی اینستاگرام که به صورت تخصصی روی تصاویر و ویدیو های کوتاه کار می کند، می باشد.

آمارها نشان می دهد که ۳۰۰ میلیون نفر از این شبکه ی اجتماعی محبوب استفاده و روزانه به این آمار و ارقام اضافه می شود.

از جذاب ترین قابلیت های اینستاگرام می توان به استوری هایی اشاره کرد که بعد از ۲۴ ساعت بدون هیچ زحمتی حذف می شوند.

اما برای بهتر دیده شدن این تصاویر و عکس های به اشتراک گذاشته شده ،قواعد خاصی وجود دارد که درادامه به آنها اشاره می کنیم.

استوریstory چیست؟

استوری در واقع داستان های کوتاه و جذاب از افکار و فعالیت های روزمره و لایف استایل افراد است که باعث ارتباط و تعامل بین فالوورها می شود.

در واقع کاربران موضوعاتی که کمتر اهمیت دارند و باعث شلوغی و بی نظمی پیج  آنها می شوند را استوری می کنند. پس برای جذاب تر کردن کار خود باید به کیفیت ویدیو و عکس ها توجه خاصی کرد و باید بدانند که سایز ویدیو اینستاگرام چقدر است و سایز استوری اینستاگرام چقدر است. در ادامه برایتون کامل توضیح میدیم .

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

تصاویری که قرار است استوری شوند برای زیبایی بیشتر سایز استوری اینستاگرام و هم خوانی با الگوریتم های اینستاگرام باید به صورت عمودی تصویربرداری و در سایز ۱۹۲۰*۱۰۸۰

(عرض ۱۰۸۰ پیکس و طول ۱۹۲۰ پیکسل ) فراهم شوند که این ابعاد به نسبت ۹:۱۶ هم شناخته می شوند. این ایده آل ترین سایز برای تصاویر و ویدئوها با کیفیت HD یا فول اسکرین است که به صورت تمام صفحه در موبایل دیده می شود.

Instagram post size Photoshop

Instagram post size Photoshop

برخی از کاربران در طراحی های گرافیکی از واحد سانتی متر به جای پیکسل استفاده می کنند که سایز استوری اینستاگرام با واحد سانتی متر ۵۰.۶۱ سانتی متر عرض و ۲۸.۴۶ سانتی متر طول است.

اگر به دنبال ایده برای راه اندازی پیج اینستاگرام هستید این مقاله رو از دست ندید.

رزولیشن resolution یا وضوح تصویر استوری اینستاگرام چقدر است؟

موضوع مهم دیگر در استوری اینستاگرام وضوح تصویر یا رزولیشن عکس و ویدیو می باشد.

رزولیشن در استوری اینستاگرام ۹۰۰ * ۱۶۰۰ و یا ۷۲۰ * ۱۲۸۰ می باشد. که این رزولیشن حجم عکس و ویدئوها را به نسبت کم کرده و باعث می شود استوری ها با سرعت بیشتری نمایش داده شوند.

حداقل رزولیشن تصاویر در استوری ۶۰۰ * ۱۰۶۷ پیکسل می باشد کم تر از این باعث افت کیفیت تصاویر شما می شود سایز استوری اینستاگرام خیلی مهم است .

نکته:

حداکثر حجم عکس ها در استوری ۳۰ مگابایت و حداکثر حجم برای ویدئو ها ۴ گیگا بایت است. که بر سایز استوری اینستاگرام و سایز ویدیو اینستاگرام تاثیر دارد.

سایز کاور هایلایت چقدر است؟

اگر جز افرادی هستید که استوری های خود را در هایلایت ها دسته بندی می کنید پس نیاز به یک کاور مناسب دارید بهتر است بدانید مناسب ترین سایز برای ابعاد کاور هایلایت ۲۰۰۰ * ۲۰۰۰ پیکسل به نسبت ۱ * ۱ است.

این نسبت دقیقا مانند ابعاد مناسب برای پروفایل اینستاگرام است.

سایز ویدیو اینستاگرام چقدر است؟

برای آپلود یک ویدیو در اینستاگرام باید توجه ویژه به سایز ویدیو اینستاگرام داشته باشیم که در زیر به انواع سایز ویدیو اینستاگرام پرداخته ایم.

فیلم حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه و طول فیلم هم ۶۰ ثانیه و سایز فایل آپلودی ۴ گیگ باشد.

اگر ویدیویی که قرار است آپلود کنید بالای ۶۰ ثانیه است می توانید از قابلیت Igtv اینستاگرام استفاد نمایید.

سایز استوری اینستاگرام عرض ۱۰۸۰ پیکس و طول ۱۹۲۰
سایز ویدیو اینستاگرام مربعی ۱۰۸۰ * ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت ۱ * ۱
سایز ویدیو اینستاگرام افقی ۱۰۸۰ * ۶۰۸ پیکسل و نسبت ا : ۱.۹۱
سایز ویدیو اینستاگرام عمودی ۱۰۸۰ * ۱۳۵۰ پیکسل و نسبت ۵ : ۴
سایز کاور هایلایت ۲۰۰۰ * ۲۰۰۰ پیکسل به نسبت ۱ * ۱

تنظیم سایز عکس در پست اینستاگرام:

حداکثر رزولیشن اینستاگرام برای نشر یک پست و عکس ۱۰۸۰ پیکسل در عرض و اندازه ۵۶۶ تا ۱۳۵۰ برای ارتفاع نرمال و بهینه می باشد. اگر عرض عکس کمتر از ۳۲۰ پیکسل باشد اینستاگرام آن را به عدد ۳۲۰ رسانده و اگر بزرگ تر از ۱۰۸۰ باشد اینستاگرام آن را به ۱۰۸۰ می رساند

حل مشکل زوم شدن پست در اینستاگرام :

با توجه به محدودیت های که برای نسبت و ابعاد پست ها وجود دارد که حداکثر نسبت مورد تایید اینستاگرام برای نمایش صحیح عکس و‌ ویدیو پست ، ۴ : ۵ است.

اگر عکس و ویدیویی مطابق با این استانداردها پست نشود اینستاگرام خود به خود اقدام به تنظیم ابعاد تصویر و یا ویدیو می کند.که این اقدام باعث بروز مشکل  زوم در محتوای منتشر شده می شود.

جهت جلوگیری از چنین مشکلی تصاویر و یا ویدیوهای خود را به نسبت های مشخص تنظیم کنید.

اگر دوست داری پست هات توی اکسپلور اینستا دیده بشه مقاله ترفند ورود به اکسپلور حتما بخونید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×