تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا

تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا

بررسی تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا


چطوری محتوا با نرخ تبدیل بالا بنویسیم؟

با چند روش ساده تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا برای سایت خود داشته باشید. ما در این مقاله مهمترین ویژگی های بازاریابی محتوا را در نظر گرفتیم.

یک تیتر جذاب بنویسید!

عنوان شما اولین چیزی است که خوانندگان در پست وبلاگ سایت و یا محتوای صفحه لندینگ شما می بینند. باید توجه داشته باشید که عنوان پست شما برای کاربر جذاب است یا صفحه را ترک می کنند؟

طبق بررسی هایی که شرکت HubSpot و Outbrain از میان حدود 150،000 عنوان مقاله در سال 2013 مورد مطالعه قرار داده است برای تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا به موارد زیر باید توجه ویژه ای کرد:

  • استفاده از عناوین هفت کلمه ای
  • استفاده از اعداد در عنوان
  • به کار بردن کلمه چیست، چرا، چگونه و…
  • بیان ویژگی های بارز محصول در ابتدای مقاله

در ابتدای عناوین خود از ویژگی و مشخصات بگویید اینطوری می توانید نوشته های موفقی خلق کنید. اگر می خواهید از چند ویژگی صحبت کنید بهتر است پس از دو نقطه چند جمله توضیحات بنویسید.

علاوه بر رعایت این اصول، برای محتوا نویسی حرفه ای کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که جذابیت بیشتری دارد و هم چنین نرخ تبدیل آنها بیشتر است. طبق تحقیقات شرکت WiderFunnel ، کلماتی مثل “شما” ، “زیرا” ، “رایگان” ، “جدید” و “فوری” محرک ذهن هستند پس می توانید در عناوین نوشته ی خود از آنها استفاده کنید.

آموزش ساخت بک لینک رایگان برای بهبود رتبه سئو سایت

با نوشتن مقدمه جذاب، نرخ تبدیل محتوای خود را افزایش دهید.

مقدمه شما باید آنها را به اندازه کافی فریب دهد تا باعث ماندن کاربر شود. اگر مقدمه ی جذابی داشته باشید کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهد کرد. به عبارت دیگر، عنوان شما طعمه است و مقدمه شما قلاب است.

کلمات کلیدی تان را از نتایج گوگل پیدا کنید و آنها را در گوگل ترندز با یکدیگر مقایسه کنید، هر کدام میزان سرچ ماهانه ی بیشتری داشت به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار مهم است، اگر به این موضوع توجه داشته باشید می توانید تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا داشته باشید.

دقت داشته باشید که سه یا چهار جمله ی اول برای خواننده مهم است. در ابتدای پست ها و صفحات لندینگ سایت خود از جملات مهم و جذاب استفاده کنید، بیشتر سعی کنید از جملات سوالی و جمله ی بعدی به نفع مخاطب باشد، این گونه کاربر تشویق می شود که در سایت شما بماند و ادامه ی مقاله ی شما را می خواند.

فراموش نکنید که تصاویر را اضافه کنید

آموزش محتوا نویسی با نرخ تبدیل بالا در سایت

افزودن عناصر بصری به متن شما می تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد تولید محتوا ایجاد کند و باعث شود شما تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا داشته باشید. سعی کنید در بین متن از تصاویر مرتبط استفاده کنید، این کار باعث می شود تا چشم کاربر از خواندن محتوای شما خسته نشود.

آموزش تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا

روش های تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا

هم چنین قرار دادن تصاویر اینفوگرافی علاوه بر بالا بردن خوانایی متن، زیبایی بصری خاصی به مقاله ی شما می دهد.

طبق بررسی شرکت BuzzSumo بر روی بیش از 1 میلیون مقاله، مقالاتی که از تصاویر در بین متن استفاده کردند، دو برابر رتبه و سهم ترافیک بیشتری داشته اند.

محتوا نویسی حرفه ای بدون تصاویر معنایی ندارد. اگر از اصول طراحی گرافیکی چیزی نمی دانید، می توانید از ابزارهای آماده مثل  سایت Canva استفاده کنید و می توانید سایت خود را چند برابر زیبا تر کنید.

علاوه بر این خواندن متن برای کاربر آسان تر و قابل درک خواهد بود.

استفاده از اینفوگرافیک ها در هنگام محتوا نویسی می توانند در توضیح یا نشان دادن اطلاعات مفید باشند.

طبق مطالعه Venngage در سال 2020 نشان داد که 40٪ از بازاریابان این روش تولید محتوا را جذاب ترین شکل محتوا نویسی می دانند.

بهترین قسمت پست های وبلاگ خود را انتخاب کنید، سپس آنها را به یک قسمت کوتاه تر تبدیل کنید و نکات اصلی آن را در تصاویر برجسته کنید.

استفاده از موشن گرافی و فیلم های مرتبط با محتوا هم می تواند در بالابردن نرخ تبدیل محتوای سایت شما موثر باشد.

خوانایی محتوای خود را بالا ببرید.

یکی از عوامل مهم که باعث تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا می شود، خوانایی و رعایت قواعد نگارشی است. اگر متن شما زیاد و تو در تو باشد ممکن است چشم خواننده خسته شود و صفحه سایت شما را ترک کند.

برای اینکه مطالب شما خوانا تر باشد:

  • بخش هایی از متن را به پاراگراف های کوتاه تر تقسیم کنید. پاراگراف های بیش از پنج یا شش سطر ایجاد نکنید.
  • برای برجسته کردن نکات کلیدی، از بولت ها یا رنگی کردن متن استفاده کنید.
  • برای نشان دادن نکات مهم و آگاهی بیشتر مخاطب، از تصاویر و اینفوگرافی ها استفاده کنید.

1000 ایده جذاب برای راه اندازی پیج اینستاگرام

 CTA (call too action) جذاب ایجاد کنید.

آخرین مرحله برای تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا استفاده از یک کال تو اکشن مناسب است!

در انتهای مقاله یا قسمتی از مقاله که نظر مخاطب را جلب کرده اید، از او بخواهید تا در خبرنامه ی شما عضو شود تا از مقالات جدید شما مطلع شود و یا اینکه برای کتاب الکترونیکی ارسال کنید.

اگر فروشگاه اینترنتی دارید، اطلاع و ارسال بن های تخفیف می تواند برای مخاطب جالب و مهم باشد. اما باید در نظر داشته باشید دکمه ای که برای این کار طراحی می کنید به اندازه ی کافی به چشم مخاطب بیاید و از رنگ های روشن و خیره کننده استفاده کنید. به طور مثال اگر ارائه دهنده ی خدمات آموزشی هستید، از رنگ های بنفش و یا آبی استفاده کنید، این رنگ ها هم ایجاد اعتماد می کند و هم کاربر را تشویق به یادگیری می کند.

ویژگی های یک CTA خوب:

  • جمله ی اول خود را با فعل امری آغاز کنید و کاربر را تشویق به کاری کنید. به عنوان مثال، “اکنون مشاوره رایگان دریافت کنید” یا “امروز یادگیری رو شروع کنید”.
  • اگر هدف نهایی شما کلیک کاربر بر روی دکمه تماس است، اول پست خود را طولانی نکنید و خواننده را تشویق به کلیک و یا ثبت نام کنید.
  • از کلماتی مانند “اکنون” ، “فوری” یا “امروز” CTA خود استفاده کنید.
  •  با استفاده از کلماتی مانند “سفارشی” یا “منحصر به فرد.” خدمات خود را مجزا و خاص نشان دهید.
  •  کلماتی مانند “رایگان” یا “پس انداز و ذخیره سازی”  را در نوشته ی  خود برجسته کنید.

و در نهایت برای ساخت هر CTA و تولید محتوا با نرخ تبدیل بالا چند نکته را انتخاب کنید. سپس یک تست A / B را اجرا کنید تا ببینید کدام یک باعث تبدیل بیشتر می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×