قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با 10 روش بدون هزینه

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه سایت خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آماده کنیم؟


در این مقاله از سئو کوک قصد داریم 10 روش کاملا ساده و مطمئن برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما آموزش دهیم:
اکثر مردم به گوگل متکی هستند و دغدغه اکثر کسب و کارها آوردن سایت به صفحه اول گوگل است. در روز این جمله را چند بار می شنوید؟که کسی می گوید: فقط در گوگل آن را جستجو کنید.
مردم روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می دهند!اما نکته جالب تر این است که 75٪ آنها در صفحه اول به دنبال نتیجه جستجو هستند و فقط 25% آنها وارد صفحه دوم نتایج دوم می شوند.پس برای دیده شدن و فروش بیشتر باید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تلاش کنیم و استراتژی سئو سایت خود بر این اساس بنویسیم.به طور خلاصه: مردم سریع جواب می خواهند!برایان کلارک یکی از کارشناسان حرفه ای سئو در Copyblogger می گوید:

بهترین مکان برای مخفی کردن جسد، صفحه 2 نتایج جستجوی Google است. ” 

خنده دار است، اما حقیقت دارد. شما باید برای قرار گرفتن در صفحه گوگل سایت خود را رتبه بندی کنید. تا شانس رسیدن به اکثر خوانندگان را داشته باشید.

با رعایت کردن موارد زیر برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آماده شوید:

  • افزودن کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات متا
  • ایجاد محتوا برای کاربران نه برای گوگل
  • افزودن موقعیت مکانی در گوگل
  • مرتباً نوشته های مهم سایت خود را به روز کنید و روی این موضوع توجه و تاکید داشته باشید.
  • استفاده از FAQ و اسکما
  • خرید Adwords
  • استفاده از شبکه های اجتماعی برای لینک سازی
  • لینک سازی خارجی ( بکلینک و تبادل قوی با دیگر سایت ها)
  • لینک سازی داخلی
  • ریسپانسیو کردن سایت (واکنشگرا برای موبایل)
  • بهینه سازی تصاویر سایت

 

نقش کلمات کلیدی در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل چیست؟

انتخاب صحیح کلمات کلیدی تاثیر خیلی زیادی بر روی نتیجه نهایی نوشته ی ما و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارد. سعی کنید با استفاده ابزار های مناسب مثل گوگل ترند، moz و keywordtool.io کلمات کلیدی را انتخاب کنید که میزان جستجوی ماهانه آنها بالا باشد. کلمات کلیدی دنباله دار آنها را هم با توجه به نتایج گوگل پیدا کنید و در محتوای خود استفاده کنید.

حتما کلمه کلیدی خود را تگ های عنوان مثل تگ H1 ،H2، H3 استفاده کنید و در خط اول پاراگراف هایی که این تگ ها را دارند هم از مترادف یا کلمه کلیدی استفاده کنید.

در توضیحات متا، لینک و  عنوان سئو حتما، حتما کلمه کلیدی رو استفاده کنید. البته دقت کنید کاملا هوشمندانه استفاده کنید و کاربر پسند بنویسید.فراموش نکنید که محتوا برای کاربر نوشته شود نه گوگل. سرمایه شما مشتری است که وارد سایت شما می شود و در قدم بعدی گوگل.

محتوای خود را هر هفته بروزرسانی کنید، این موضوع در رتبه بندی شما خیلی خیلی مهم است چون گوگل متوجه میشه شما برای به روز بودن اطلاعات کاربر خود تلاش می کنید و سایت شما تبدیل به یک سایت به روز برای آن می شود.

 

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

اگر نکاتی که در قسمت بالا گفته شد کاملا رعایت کنید حتما سایت شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کاندید می شود. تولید محتوای صحیح مهم ترین بخش برای بالا آمدن در صفحه اول گوگل است. اگر این مهارت را به خوبی یاد نگرفتید می توانید فیلم آموزش تولید محتوای سایت را نگاه کنید و بعد از آن با رعایت نکات بالا شروع به تولید محتوای صحیح و بهینه برای سایت خود کنید.

موقعیت مکانی سایت خود را در گوگل ثبت کنید. اصلا کار سختی نیست. هم می توانید از افزونه های  Google Maps Plugin by Intergeo استفاده کنید و هم می توانید با استفاده از گرفتن کد API محل کسب و کار خودتون رو ثبت کنید. حالا این موضوع چه تاثیری در سئو سایت و آوردن سایت به صفحه اول گوگل دارد؟ اول اینکه اعتماد گوگل رو جلب می کنید و بعد اعتماد کاربران خودتون رو و در مرحله بعدی روی سئو محلی سایت شما تاثیر خیلی بالایی دارد.

استفاده از FAQ و کد های اسکما هم در این موضوع بی تاثیر نیست. سوالات کاربران خود را حدس بزنید و یا سایت های رقبای خود را بررسی کنید به کامنت های کاربران دقت کنید که بیشتر دغدغه آنها چیست؟ سوالات را تبدیل به FAQ کنید و در سایت خود استفاده کنید.

همه چیز رو فدای آوردن سایت به صفحه اول گوگل نکنید! استفاده بیش از حد کدهای اسکما برای سایت شما نه تنها مفید نیست بلکه مضر و موجب اسپم شدن سایت شما می شود. در صفحات مهم و حداکثر 5 سوال و جواب از این کدها استفاده کنید.

 

تاثیر لینک سازی داخلی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

تاثیر لینک سازی برای رتبه اول سرچ گوگل بودن

لینک ها در واقع مثل جاده برای خزنده های گوگل هستند و خیلی مهمه که مسیر این جاده ها به آوردن سایت به صفحه اول گوگل ختم شود.

اول از همه لینک سازی داخلی سایت رو انجام دهید، این کار رو باید کاملا با توجه به نیاز و رفتار کاربر انجام دهید یعنی طوری لینک دهی رو انجام دهید که کاربر زمان زیادی رو در سایت شما سپری کند. هرچقدر کاربر زمان بیشتری در سایت شما باشد، سایت شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آماده تر است و گوگل آن را کاربر پسندتر می داند.

وقتی از لینک سازی داخلی سایت تون مطمئن شدید می تونید وارد لینک سازی خارجی یا گرفتن بک لینک شوید.

گرفتن بک لینک خوب هم در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل بی تاثیر نیست! با سایت های هم رده و رقبای خود شروع به تبادل و مذاکره کنید. سعی کنید برای گرفتن بک لینک هزینه نکنید. گوگل متوجه خرید بک لینک شما می شود و سایت شما را اسپم می کند. مراقب باشید اگر قرار است با پرداخت مبلغی بک لینک بگیرید سایت مورد نظر را به طور کامل آنالیز کنید که دایرکتوری و اسپم نباشد و ارزش دامنه ی بالایی داشته باشد.

برای سایت خوددر شبکه های اجتماعی صفحه ایجاد کنید. قرار دادن لینک سایت شما در استوری های ایینستاگرام و یا یوتیوب یا آپارات ارزش بسیار بالایی دارد برای سایت شما خواهد و مثل بک لینک عمل می کند، فرض کنید اینستاگرام به شما بک لینک بدهد! پس برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل از لینک سازی در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و آپارات غافل نشوید.

سایت خود را ریسپانسیو کنید

امروزه بیشتر کارهای مردم با تلفن های همراه انجام میشود پس بیشتر جستجو هم با تلفن های همراه انجام می شود، پس خیلی خیلی مهمه که سایت شما واکنشگرا باشد و در مرورگرهای موبایلی زیبا و راحت کار کند.

اگر کاربری با تلفن همراه وارد سایت شما شود و سایت شما بهم ریخته باشد قطعا صفحه جستجو را ترک می کند و اعتمادش رو نسبت به برند شما از دست خواهد داد. همچنین اگر کاربران زیادی این عمل را تکرار کنند، نرخ پرش شما بالا میرود و ورودی سایت شما کاهش می یابد. پس با ریسپانسو کردن سایت باعث بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل شوید.

با بهینه سازی تصاویر رتبه اول در سرچ گوگل را بگیرید 

خیلی از تولید کنندگان محتوا از اهمیت تصاویر برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل غافل می شوند. تصاویر خود را بهینه سازی کنید و حتما توضیحات Alt را بنویسید. در این توضیحات از کلمات کلیدی و مترادف ها استفاده کنید. توضیحات Alt معرف عکس های شما هستند.

تصاویر سایت خود را فشرده کنید و از عکس هایی با سایز 70-90 کیلوبایت استفاده کنید تا سرعت صفحه ی شما بالا بماند. هم چنین می توانید عکس های خود را باا فرمت webp آپلود کنید که بسیار برای گوگل خوشایند است. مزیت این فرمت این است که رقبای شما نمی توانند از تصاویر شما کپی برداری کنند و مورد دیگر اینکه فرمت webp توسط خود گوگل معرفی شده و استفاده از آن برای خزنده ها حائز اهمیت است. پس می تواند با آوردن سایت به صفحه اول گوگل کمک کنید.

 

با رعایت نکات بالا به سادگی می توانید رتبه اول سرچ گوگل را ازآن سایت خود کنید، بدون اینکه هزینه های زیادی خرج کنید با بهینه سازی صحیح کاربران را وارد سایت خود کنید.

 

4.6/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×