اضافه کردن FAQ در وردپرس با 2 روش آسان |ساخت سوالات متداول در وردپرس


ساخت سوالات متداول در وردپرس

ساخت سوالات متداول در وردپرس یا کدهای اسکما که نخستین بار در سال 2011 توسط وبسایت schema.org معرفی شده اند. اسکما در واقع یک سری کد html است که باعث می شود محتوای سایت شما بهتر و دقیق تر به موتورهای جستجو نمایش داده شود.

اضافه کردن FAQ به وردپرس به شما کمک می کند تا نرخ کلیک کاربران سایت خود را بالا تر ببرید و این موضوع می تواند تاثیر بسیار مهمی بر روی خدمات سئو سایت شما بگذارد.

اگر علاقه مند به مباحث سئو هستید پیشنهاد میکنم بعد از آموزش ساخت FAQ در وردپرس مقاله بهترین راه های افزایش سئو سایت را هم مطالعه کنید 

اضافه کردن FAQ به وردپرس، کار زیاد سختی نیست و ما در این مقاله دو روش، از ساده ترین روش های موجود را به شما آموزش خواهیم داد. اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این کد نه تنها مفید نیست بلکه باعث می شود گوگل حس کند شما قصد فریب او را دارید پس در استفاده از این کدها دقت کنید.

در ساخت سوالات متداول در وردپرس اولین مرحله به طور کامل در بین سایت های رقبا و نظرات کاربران دنبال سوالات مهم و پاسخ داده نشده کاربران باشید. آنها را یادداشت کنید و به سایت خود اضافه کنید.

اگر می خواهید در صفحه اول گوگل باشید و سایت شما در نتایج گوگل بهتر دیده شود اضافه کردن FAQ به سایت وردپرس می تواند به شما کمک کند. ساخت سوالات متداول در وردپرس بسیار ساده و به خوبی عمل می کند در ادامه دو روش ساده برای ساخت FAQ در سایت وردپرس را به شما آموزش میدهیم.

 

اضافه کردن FAQ به وردپرس چگونه باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) می شود؟

وقتی شما با استفاده از یکی از روش های زیر اقدام به ساخت سوالات متداول می کنید، پس از چند روز خزنده های گوگل آن را ایندکس مس کنند و در نتایج نشان می دهند. کاربر وقتی وارد نتایج جستجو می شود، سایت شما را مشاهده می کند که بسیاری از سوالات او را حدس زده اید و پاسخ دهید، ممکن است جواب سوال خود را بگیرد و وارد سایت شما نشود.

اما با کلیک بر روی سوالات شما برای شما امتیاز آوری می کند و یا اینکه کاربر به شما اعتماد کند و وارد سایت شما شود و این ورود موجب خرید از سایت شما شود. در ساخت سوالات متداول در وردپرس سعی کنید با توجه به کسب و کارتان سوالات متداول مشتریان را حدس بزنید و به طور واضح پاسخ دهید تا اعتماد آنها را جلب کنید.

 

از چه زمانی FAQ در نتایج گوگل به نمایش در می آید؟

اگر مسیر ساخت سوالات متداول در وردپرس را درست طی کرده باشید، با توجه به میزان کلیک کاربران سایت شما، پس از یک هفته تقریبا می توانید FAQ ها را در نتیجه نمایش جستجوهای گوگل ببینید. ساخت سوالات متداول در وردپرس و گذاشتن schema FAQ در وردپرس کاملا بستگی به ورودی سلیت شما دارد و ممکن است حتی یک ساعته هم شناسایی شود.

 

روش اول

آموزش اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس با افزونه Yoast SEO

اگر با وردپرس کار می کنید حتما افزونه یواست پریمیوم رایگان  را میشناسید، اگر هنوز این افزونه قدرتمند را نصب نکرده اید می توانید از سئو کوک دانلود کنید و آن را نصب کنید.

پس از نصب افزونه یواست، بلوک های اختصاصی این افزونه در پایین نوشته ها و برگه های اضافه می شود. برای اضافه کردن FAQ Schema به وردپرس، ویرایشگر وردپرس خود را روی گوتنبرگ قرار دهید. در قسمت بلوک های داده ساختار یافته یواست، FAQ را انتخاب کنید.

گذاشتن سوالات متداول یا faq با گوتنبرگ

گذاشتن-سوالات-متداول-یا-faq-با-گتمبرگ

گذاشتن-سوالات-متداول-یا-faq-با-گوتنبرگ

پس از انتخاب این قسمت، از شما می خواهد تا سوال و جواب خود را وارد کنید. ساخت سوالات متداول در وردپرس شما می تواند حداکثر 5 عدد باشد بیش از این استفاده نکنید (پیشنهاد ما)

در هر نوشته یا برگه نیز فقط یک بار از کدهای اسکما استفاده کنید.

 

روش دوم

افزونه اضافه کردن اسکریپت به هدر و فوتر و بادی در وردپرس

افزونه اضافه کردن اسکریپت به هدر

ساخت سوالات متداول با استفاده از افزونه Header and Footer Scripts

اگر کارکردن با ویرایشگر گوتنبرگ برای شما دشوار است، می توانید با استفاده از هر ویرایشگری که دارید از این روش استفاده کنید.

از مخزن وردپرس افزونه Header and Footer Scripts را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب بلوک مخصوص اضافه کردن کدهای اسکریپت به بالای نوشته ها و برگه های سایت شما اضافه می شود. اکنون باید کدهای مورد نظر را در قسمت insert script وارد کنید.

وارد سایت FAQ به آدرس : https://saijogeorge.com/json-ld-schema-generator/faq شوید و سوال جواب خود را وارد کنید و کد اسکریپت آن را کپی کنید و وارد بلوک افزونه کنید.

 

اگر کد های داده شده توسط این سایت را مستقیم داخل قسمت هدر در افزونه داخل سایت خودتون کپی کنید کار تمام است و انتشار را بزنید. حالا برای آن صفحه faq درست کرده اید و گوگل به زودی شناسایی می کند .

3.4/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×